کسب و کار اینترنتی

چهارشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۴۸ ب.ظ

سایت اسکم یاب

سایت های اسکم ( scam ) به سایتهایی گفته می شود که یا به طور کامل به قصد کلاهبرداری ایجاد می شوند و یا پس از مدتی ورشکسته شده و به فعالیتشان پایان می دهند. خیلی از سایت های سرمایه گذاری که به بهانه های مختلف پول مردم را می گیرند اسکم هستند. اما آیا راهی برای تشخیص این گونه سایت ها وجود دارد؟ بله. سایت اسکم یاب یا مانیتورینگ می تواند تا حدی در پیدا کردن سایت های سرمایه گذاری اسکم شما را یاری کند.

سایت اسکم چیست؟

سایت های اسکم به صورت مقطعی و در بازه زمانی محدودی اقدام به کلاهبرداری از کاربران می کنند. تقریباً 99% سایت های کسب درآمد و سرمایه گذاری اسکم هستند. به دلیل بزرگی فضای اینترنت و علاقه کاربران به عضویت در سایت های سرمایه گذاری مختلف روزانه ده ها سایت اسکم به وجود می آیند که با وعده های دروغین و شیرین این کاربران را به خود جذب میکنند و از آنها برای کسب درآمد و رسیدن به اهداف خود سوء استفاده میکنند.

راه های تشخیص سایت های اسکم

راه های مختلفی برای تشخیص سایت های اسکم وجود دارد که مانیتورینگ یا همان سایت اسکم یاب یکی از آن هاست. شما برای تشخیص کلاهبرداری یک سایت باید به فاکتورهایی مانند فروم ، اسکریپت یا ساختار ، اسم سایت ، پرداختی ها ، قوانین سرویس دهی و … توجه کنید. در ادامه به هر یک از این فاکتورها بیشتر می پردازیم.

سایت اسکم یاب

سایت اسکم یاب یا مانیتورینگ روی فعالیت سایت های هایپ و سرمایه گذاری نظارت دارد. در این گونه سایت ها هر روز و هر ساعت سایت های جدید معرفی می شوند و وضعیت اسکم شدن یا نشدن دیگر سایت ها اعلام می شود. بنابراین استفاده از سایت اسکم یاب می تواند کمک بزرگی به سرمایه گذاران پروژه های اینترنتی بکند. اگرچه حتی به این روش نیز نمی توان به طور صد در صد اعتماد کرد.

شناسایی از طریق فروم

در یک سایت فروم یا همان تالار گفتگو جایی است که اعضا و کاربران سایت در آن ضمینه ها اطلاعات، تجربیات و … را به اشتراک بگذارند. یکی از راه های تشخیص سایت های اسکم این است که ممکن است فروم نداشته باشند. یا این که کسی نمی تواند در بخش فروم پست یا تاپیک جدید بزند. همچنین امکان دارد فروم سایتی که به حال خود رها شده باشد. به عنوان مثال ادمین سایت بیشتر از 3 تا 5 روز یکبار پست میگذارد. فروم سایت های اسکم بی دلیل ریست می شود. مثلا تمام پست ها یا تاپیک ها پاک می شوند. یا می بینید که فعالیت چشمگیری از کاربران در آن دیده نمی شود و ادمین تنها کسی است که پست می زند. همه ی این ها می تواند نشانه ی اسکم بودن وب سایت باشد.

اسکریپت یا ساختار سایت

سایتی که اسکریپت رایگان یا ارزان دارد معمولاً اسکم است. نمی توانید انتظار داشته باشید کسی که برای سایتش هزینه ای نکرده پولی به شما پرداخت کند! اگر اسکریپت سایت دارای خطا و یا ویروس می باشد ، نوشته های غلط در داخل متنهای سایت در صفحه اصلی دیده می شود و یا منوها به سختی دیده می شوند به معتبر بودن آن سایت شک کنید. شلوغ و زیاد بودن نوشته های روی سایت و پیش زمینه ی خیلی تاریک نیز می تواند نشانی بر اسکم بودن باشد.

اسم سایت

آیا می دانستید که حتی اسم سایت نیز می تواند شما را در تشخیص اعتبار آن یاری کند؟ اسم سایت های کلاهبرداری معمولا شامل کلماتی همچون Free و Instant و … می باشند. سایت های اسکم بی تجربه ممکن است از اسم های طولانی و یا دامنه های عجیب و رایگان استفاده کنند. پس حواس خود را در این مورد حسابی جمع کنید.

پرداخت های یک سایت سرمایه گذاری

وعده ی مبالغ خیلی بالا و غیر معقول می تواند برای یک سایت شک برانگیز باشد. همچنین در سایت های اسکم معمولاً مینیمم مبلغ پرداختی هر روز تغییر می کند و در بخش سوابق پرداخت تاریخ درخواست شما ظاهر نمی شود. ممکن است شما مشاهده کنید در بخش History یا سوابق پرداخت به شما تایید شده است ولی عملا هیچ مبلغی شما در حساب خود دریافت نکردید. این گونه سایت ها اغلب فاقد بخش مستندات پرداخت یا Payment Proof می باشند یا اینکه در این بخش کمتر کسی پیدا می شود که با یک اسکرین شات از تصویر پرداختش پرداخت سایت رو به اثبات برساند.

سرویس دهی سایت اسکم

در سایت اسکم بخش T.O.S یا بخش قوانین سرویس دهی می تواند دیده نشود. یا این که بخش T.O.S به وضوح قابل دیدن نیست. مثلا در بخش هایی از آن یا در کلیه بخش ها آگهی تبلیغاتی هم دیده می شود. قوانین در این گونه سایت ها مدام تغییر میکنند و یا خیلی مضحک و مسخره هستند. اگر در بخش قوانین یک سایت در مورد حداقل مبلغ پرداختی یا هزینه اجاره هر رفرال مطلبی نوشته نشده باشد خیلی شک برانگیز است.

نظرات (۱۴)

سلام میخواستم بدونم سایت www.coinwetalk.com اسکم هست یا نه

سلام سایت  winTub  اسکم هس؟

سلام آیا سایت 

Btcmining.best 

اسکم هست؟ و آیا پرداختی دارد؟

ethprofitminer این سایت اسکمه؟

 

پاسخ:
هنوز گذارشی از تایید یا اسکم بودنش ارایه نشده.ترجیحا اگر حالت رایگانی دارد از ان استفاده کنید تا وضعیت سایت مشخص شود

سلام خوبید 

بعضی سایتها هم هستند که بهشون میگن طرح پونزی یعنی پول کاربرای قدیمیو میده کاربرای جدید و اعتمادشون رو جلب میکنه بعد از اینکه اعتماد کردن و رفرال گیری کردن برا سایت و موندگار شدن اصلا پرداختی نداره فوقش یکی دو بار اول پرداخت دارن 

مثلا سایت ،ETHProminer این یک دهم اتریوم میده اولش بعدا که اعتماد کردیو وی آی پی که که مثلا برا سرعت ماین بیشتر و زیاد کنه چهارتا اتریوم میخواد واریز که کردی ماین میکنه ولی برداشتی دیگه نداره 

پاسخ:
کاملا درسته ازین سایتها زیاد هست مثل ltcminer .پرداختی دارد مادامی که شما وی ای پی رو نخریده باشید

سلامت شرکتbitrev.liveدو هفته است ۱۰۰ دلار از ما را کلاهبرداری کرده واول ک میگفت برا اعزاز هویت ۸۰ دلار واریز کن ک اجازه برداشت سود وپول داشته باشی وبعد کلا ایمیل بنده را بلاک کرده است وجواب نمی دهد به چه مرجعی باید شکایت کرد

پاسخ:
متاسفانه شکایت به جایی نمیرسه .و جای خاصی نیز برا شکایت نیست.کاش قبل از شروع ب کار سوال میفرمودید

سلام من از سایت vosdogemining.com پرداختی داشتم ولی حالا هر وقت میزنم برداشت مینویسه بعدا مراجعه کنید سایت شلوغه

پاسخ:
این سایت ها در ابتدا پرداختی دارن اما پس مدتی اسکم میشن .سعی کنید با این سایتها کار نکنید

سلام ببخشید این سایت اسکمه یا نه لطفا راهنمایی کنید ممنون

پاسخ:
اسکم هست.به حدااقل پرداختی برسید پرداختی انجام نمیشه

سایت vicox.ccاسکم هست یا پرداختی داره؟

پاسخ:
اسکم است و پرداختی ندارد

سلام سایت ethprominer اسکم است؟

پاسخ:
لطفا اصلا در سایت هایی با این مقدار سود دهی سرمایه گذاری نکنید فقط از قسمت رایگانش استفاده کنید ولی گمان نکنم پرداختی داشته باشه حتی در قسمت رایگان

سلام

سایت draamd.com معتبره یا جعلی؟

پاسخ:
گزارشی مبنی بر جعلی بودنش صادر نشده

سلام این سایت اسکم هست ؟

 

https://www.getbtc.biz/

سلام آیا سایتهای  vosdogemining.com   و همچنین imsmining اسکم هستند؟

۰۳ دی ۹۹ ، ۱۲:۵۳ ابوالفضل

سلام خسته نباشی ببخشید سایت کریپتو فری اسکم هس یا ن

پاسخ:
بله اسکم است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی